Kjøpsbetingelser

1. Ordinære bestillingsfrister
Levering i Norge:
Første tilgjengelige leveringsdato for de enkelte leveringssteder vil fremkomme etter at du har tastet inn postnr/sted på bestillingsskjemaet. 

For å garantere levering til begravelse må bestillingen være oss i hende innen kl. 12.00 dagen før begravelsen.

Levering til bestemte tidspunkt på dagen kan kun garanteres til bisettelser/begravelser. Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen levert innenfor alminnelig åpningstid (unntak hvis man har bestilt tidspunkt/ekspress levering). Hvis du har angitt i bestillingen at du ønsker levering innen et visst klokkeslett eller utenom vår ordinære levering kan ekstra fraktkostnader påløpe .

Søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster. Unntak ved store begivenheter som jul, morsdag, valentine.


NB! Grunnet smittefare i forbindelse med coronavirus vil blomstene i en del tilfeller bli hengt på døren hos mottaker. Hvis du er kjent med at mottaker sitter i hjemme karantene eller er syk, vennligst oppgi dette 

2. Blomstermeny

Det er forskjell på tilgang på friske blomster mellom landsdeler og butikker. Interflora kan derfor ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se nøyaktig ut som på disse bildene. Vi vil imidlertid tilstrebe at det som leveres vil være så likt bildene som mulig.
 

3. Levering

Blomstene blir levert av bud med unntak av noen steder. Der hvor leveransen må gå med buss, båt eller 3.part kan mottaker bli oppringt på forhånd for å avtale leveringstidspunkt/leveringsdato. Disse stedene kan vi ikke garantere levering samme dag. (Vi gjør oppmerksom på at ved ekstreme vær situasjoner kan det forekomme uregelmessigheter ved levering.)

Blomstene kan bli hengt på dør eller levert til nabo dersom mottaker ikke er hjemme, dette skjer da på eget ansvar (blomstene blir ikke hengt på dør hvis utetemperaturen ikke tillater det og i boligblokk er sjåføren avhengig av å komme inn i oppgangen). Hvis man ikke ønsker henges dør/leveres nabo, blir blomstene tatt med tilbake til butikken og mottaker vil bli oppringt for avtale om levering. Dersom det er nødvendig med en ekstra utkjøring vil kunden bli kontaktet for belastning av en ekstra frakt. Ved kansellering av bestilling som er forsøkt levert, kan bestiller bli belastet for fraktkostnader pålydende kr 100,-.

 

4. Levering til hotell, sykehus og lignende

Ved 3.parts levering hvor man ikke får levere direkte til mottaker, garanterer vi kun levering til resepsjon/mottak. Personalet er da ansvarlig for å levere blomstene videre til mottaker. Vi gjør oppmerksom at det ikke er mulig med levering av blomster til pasienter på intensivavdeling på sykehus. Vi anbefaler dessuten dekorasjoner til sykehuset da det er enklere med tanke på vase på sykehuset og vanntilførsel til blomstene.
 

5. Priser/betaling

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift. I tillegg til blomsterprisene kommer frakt og omkostninger fra kr 150,- (ved ordinær levering).

Ved "Hente selv" bestilling påløper ingen omkostninger.

Ved betaling med Vipps, eller betalingskort blir kjøpsbeløpet belastet samme dag som bestillingen blir foretatt.
Da vi i enkelte tilfeller etter samtykke fra kunde må etterbelaste betalingskortet som ble benyttet ved bestilling for dekking av kostnader for ekstra utkjøring vil kredittkortopplysningene bli lagret kryptert hos vår betalingsleverandør Nets i inntil 10 dager. Nets
 er PCI sertifisert på aller høyeste nivå, og håndterer kortbetalinger for over 20 000 nettbutikker.

6. Sikkerhet

Dine opplysninger er kryptert fra det øyeblikk du bestiller til vi mottar din bestilling. På denne måten kan du være tryggere for dine personlige opplysninger enn bestillinger via telefon/e-post. Vi benytter alltid nyeste sikkerhetsløsning for handel på nett. Vi opererer med 100 % konfidensialitet.
 

7. Forbehold

På noen få steder har vi dessverre ingen Interflora utfører, i de tilfeller benytter vi andre blomsterhandlere vi har kontakt med. I utlandet tar vi forbehold om at vi til enkelte steder ikke kan levere din hilsen.

Ved ekstreme værsituasjoner kan det forkomme uregelmessigheter ved levering.
 

8. Reklamasjon/angrefrist

Skulle du ha noe å utsette på kvaliteten på blomstene som leveres, må eventuell reklamasjon rettes til oss innen 5 dager fra leveringstidspunkt.

Blomster og planter regnes som ferskvare, derfor gjelder ikke lov om angrefrist. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Interfloras egen kjøpsgaranti.
 

9. Interfloragaranti!

Et Floragram er blomster av kvalitet levert dit du ønsker. Interflora garanterer kvaliteten på alle Floragram som sendes, det vil si: Interflora garanterer at blomster levert gjennom Interflora systemet er friske ved mottagelse, at de leveres til riktig dag og at verdien av blomstene svarer til det som er bestilt.